23 Eylül 2019 Pazartesi

Geleneksel Reklamlar OUT | Dijital Reklamlar IN

Özellikle 2014 yılından bu yana Dijital Reklamların yükselişi yıkıcı bir kuvvetle gelmekte. Geleneksel reklamların önüne geçmeye başlayan Dijital reklamlar 2018 yılında da yapacağını yaptı ve firmalara ne kadar doğru yere para harcamışız dedirtti.

"We are social" ın 2018 Türkiye istatistiklerinde dikkat çeken bir istatistik vardı , o da "Reklam ve Satın Alma İstatistikleri" bu istatistiklerde dijital reklamlar üzerinden satın alma oranları epey yükseliş göstererek büyük bir sıçrama yarattı. Son dönemlerde özellikle sosyal medya reklamlarının ve Google reklamlarının potansiyelinin büyümesi ve kullanıcı sayılarının artmasıyla birlikte arka planda çalışan algoritmalar çok doğru hedef kitleler sunmaya başladı ve geri dönüşlerin çok doğru bir noktada olmasını sağladı.

2018 istatistiklerinde açıkça görebildiğimiz üzere özellikle Televizyon ve radyo reklamları yani geleneksel reklamlar artık geçerliliğini yitirmeye başlamış durumda ve yerini artık internet reklamlarının büyük alanı olan sosyal medya ve google reklamlarına bırakmış durumda.

Doğru hedef kitleye doğru reklamı göstermenizi sağlayan dijital reklamlar sayesinde geri dönüşlerinizi ölçebilir ve görüntüleyen kişiler bazında ücret ödeyebilir ve hiç bir reklam için kimse ile pazarlık yapmak durumunda kalmazsınız, bütçeniz kadar reklam gösterir ve kazanırsınız. Aynı zamnada istediğiniz de reklamlarınızı yayından kaldırabilir veya yerine yeni bir görsel veya içerik ile tekrar oluşturabilirsiniz.

Bu şartlar altında öngörümüz 2020 yılında Tv ve Radyo gibi geleneksel reklam araçlarının neredeyse tamamının sosyal medya ve google reklamlarına geçmesi, ve rekabet piyasalarının reklam ile kazanma olasılığının artması.

Bu noktada Marketing Atölye olarak 2019 yılında iyi bir reklam stratejisi ve bolca geri dönüş sağlayabilir ve rakiplerinizden hep bir adım önde olabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Geleneksel Reklamlar OUT | Dijital Reklamlar IN

Özellikle 2014 yılından bu yana Dijital Reklamların yükselişi yıkıcı bir kuvvetle gelmekte. Geleneksel reklamların önüne geçmeye başlayan Di...