3 Kasım 2018 Cumartesi

E-Poata Pazarlaması Nedir ? | E-Mail Marketing Nasıl Yapılır ?


En eski dijital pazarlama yollarından birisi olan E-posta pazarlamasının günümüzde ulaştığı hacim ve faydası sayılarla ifade edilemez boyutlara ulaşmıştır. Yatırım geri dönüşü epey yüksek olan e-posta pazarlaması, özellikle düşük bütçe ile pazarlama yapmak isteyenlerin hemen imdadına yetişerek başarılı kampanyalar yürütmelerini sağlamaktadır.

Tarihçesine girmeden yaklaşık 15 yılın üzerinde varlıını sürdüren e-posta pazarlaması bilinen en eski dijital pazarlama methodlarından birisidir. Günlük e-mail akışının arttığı bu dönemlerde ise etkisini hissettirerek çoğaltmaktadır.

E posta pazarlaması

Temelinde, bültenler veya yazılar oluşturularak bir çok kişiye aynı anda ve aynı kalitede oluşturulan mailin ulaştırılmasını amaçlayan e-posta pazarlaması günümüzde belirli araçlar kullanılarak yapılmaktadır. Bunlara bir kaç örnem vermek gerekirse,

Bunlardan bazılarıdır. Bu sistemler üzerinden, e-posta kaydı toplayabilir, yeni bültenler veya mailler oluşturabilir, taslaklar kaydedebilir ve bu taslakları tek tuş ile e-mail listenizde yer alan herkese gönderebilirsiniz. 

Unutmamanız gereken bir durum ise, "Veri Koruma Tüzüğü"gerekçesi ile e-posta pazarlamasını yaparken, listenizde bulunan mail sahiplerinden izin almış olmalısınız. 

Peki E-Mail Pazarlamanıza güç katmak için yapmanız gerekenler nelerdir ? 


1. Web Formları 

Web formları insanların markalardan haberdar olabilmek için, web siteleri üzerinde kendi iletişimlerini bıraktıkları alanlardır. Bir kez kendi web formunuzu oluşturup sonrasında istediğiniz her yerde kullanabilirsiniz. Unutmayın uzun formlar insanları epeyce sıkacaktır bu nedenle uzun formlardan kaçınarak web formlarınızın doldurulma oranlarını arttırabilirsiniz. 

2. GSM yerine E-Mail 

Fuarlar, etkinliker veya konferanslar; bu tür etkinlikler insanların e-maillerini almak için harika bir fırsattır, bu tip etkinliklerde telefon numaraları yerine her daim kullanabileceğiniz ve pazarlamanızı kolaylaştıracak olan e-mailleri almaya yönelmelisiniz. 

3. Landing Page & E-Posta İmzası 

Gün içinde kaç kişiyle mailleştiğini düşünün. Bu insanların çoğunun izinli mail listenizde yer almadığını farketmişsinizdir. Sürekli mailleştiğiniz kimseler aslında sizlerin potansiyel müşterisi olabilir veya iyi bir satış kanalı oluşturabilirsiniz. Ancak bunun için o kişilere bu pazarlamayı yaratabilmek adına izin almanız gerekmekte. Bu nedenle e-mail imzanıza mutlaka landing page'inizi veya web formunuzu koyunuz. 

4. Sosyal Medyanın Gücü

Landing Page veya Web Formunuz, buralar sizlerin e-mail listesi oluşturması için altın kaynak pozisyonunda. Sosyal medya pazarlamasının gücüne inanarak Landing Page veya Web Formunuz' u sosyal medya kanallarında sık sık paylaşın ve insanların e-postalarını sizlere bırakması için onları harekete geçirin. 

İyi bir e-posta pazarlaması

5. Yalnızca Satış Odaklı Olmayın 

Unutmayın, e-mail pazarlaması müşteri veya karşıdaki insanlar ile kurulmuş en sıcak bağlardan birisidir. Sadece satış sürecinde veya başvuru süreçlerinde mail kampanylarını oluşturursanız aranızdaki sıcak bağ ortadan kalkacak ve bir süre sonra listenizden çıkmak isteyen insanlar olacaktır. Bu nedenle asla özel günleri atlamayın ve bu özel günlerde listenize mutlaka mail kampanyaları oluşturun.

6. İzinli E-Posta Listeleri

Fatura kestiğiniz her müşterinin mutlaka e-mail adresini alın. Bunun için kendisine kestiğiniz faturanın bir formunu da e-posta yolu ile atacağınızı bildirebilirsiniz. 6563 sayılı elektronik ticaret düzenleme kanunu'na göre, ticari ilişkiniz bulunan insanlardan yeniden izin almanıza gerek bulunmamaktadır. 

7. Düzenli E-Mailler

Kargo, fatura veya güncellemeler gibi düzenli olarak yolladığınız maillerinizin sonuna mutlaka "Web formu" ekleyin. İnsanlar size farklı bir e-postasını bırakmak isteyebilir.

8. E-Mail Vermeleri İçin Kampanyalar

İnsanların sizlere e-postlarını vermeleri için mutlaka "Sosyal Medya" veya "Google" üzerinden reklam kampanyaları oluşturun. Unutmayın, e-postlarını toplayamadığınız her insana ulaşmak için tekrar tekrar bu kanallara para vermek zorunda kalabilir ve geridönüşlerinden memnun kalmayabilirsiniz.

9. Facebook & Web Formu 

Markanız için bir facebook sayfanız bulunuyorsa, web formunuzu mutlaka facebook sayfanıza ekleyin. Bu sayede insanlar Facebook'tan çıkış yapmadan e-postasını sizlerle paylaşabilir ve bu onlar için kolaylık sayılabilir.


Unutmayın ! Nereden geldiğini bildiğiniz az bir kitle size daha fazla geri dönüşüm sağlayacak ve etkili bir kampanya oluşturmanızı sağlayacak. Bir kez aldığınız e-mail ile aynı kişiye çok daha ucuza pazarlama kampanyası üretmek yadsınamaz ve harika bir oluşumdur.

Uzun soluklu bir kampanya süreci olmasına rağmen e-posta pazarlaması günümüzde en etkili pazarlama araçlarından birisidir. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Geleneksel Reklamlar OUT | Dijital Reklamlar IN

Özellikle 2014 yılından bu yana Dijital Reklamların yükselişi yıkıcı bir kuvvetle gelmekte. Geleneksel reklamların önüne geçmeye başlayan Di...