En eski dijital pazarlama yollarından birisi olan E-posta
pazarlamasının günümüzde ulaştığı hacim ve faydası sayılarla ifade edilemez
boyutlara ulaşmıştır. Yatırım geri dönüşü epey yüksek olan e-posta pazarlaması,
özellikle düşük bütçe ile pazarlama yapmak isteyenlerin hemen imdadına
yetişerek başarılı kampanyalar yürütmelerini sağlamaktadır.
Tarihçesine girmeden yaklaşık 15 yılın üzerinde varlıını sürdüren e-posta pazarlaması
bilinen en eski dijital pazarlama methodlarından birisidir. Günlük e-mail akışının
arttığı bu dönemlerde ise etkisini hissettirerek çoğaltmaktadır.
Temelinde, bültenler veya yazılar oluşturularak bir çok kişiye aynı anda ve
aynı kalitede oluşturulan mailin ulaştırılmasını amaçlayan e-posta
pazarlaması günümüzde belirli araçlar kullanılarak yapılmaktadır.
Bunlara bir kaç örnem vermek gerekirse,
Bunlardan bazılarıdır. Bu sistemler üzerinden, e-posta kaydı toplayabilir,
yeni bültenler veya mailler oluşturabilir, taslaklar kaydedebilir ve bu
taslakları tek tuş ile e-mail listenizde yer alan herkese
gönderebilirsiniz.
Unutmamanız gereken bir durum ise, "Veri Koruma Tüzüğü"gerekçesi
ile e-posta pazarlamasını yaparken, listenizde bulunan mail sahiplerinden izin
almış olmalısınız.
Peki E-Mail Pazarlamanıza güç katmak için yapmanız
gerekenler nelerdir ?
1. Web Formları
Web formları insanların markalardan haberdar olabilmek için, web siteleri
üzerinde kendi iletişimlerini bıraktıkları alanlardır. Bir kez kendi web
formunuzu oluşturup sonrasında istediğiniz her yerde kullanabilirsiniz.
Unutmayın uzun formlar insanları epeyce sıkacaktır bu nedenle uzun formlardan
kaçınarak web formlarınızın doldurulma oranlarını arttırabilirsiniz.
2. GSM yerine E-Mail
Fuarlar, etkinliker veya konferanslar; bu tür etkinlikler insanların
e-maillerini almak için harika bir fırsattır, bu tip etkinliklerde telefon
numaraları yerine her daim kullanabileceğiniz ve pazarlamanızı kolaylaştıracak
olan e-mailleri almaya yönelmelisiniz.
3. Landing Page & E-Posta İmzası
Gün içinde kaç kişiyle mailleştiğini düşünün. Bu insanların çoğunun izinli
mail listenizde yer almadığını farketmişsinizdir. Sürekli mailleştiğiniz
kimseler aslında sizlerin potansiyel müşterisi olabilir veya iyi bir satış
kanalı oluşturabilirsiniz. Ancak bunun için o kişilere bu pazarlamayı
yaratabilmek adına izin almanız gerekmekte. Bu nedenle e-mail imzanıza
mutlaka landing page'inizi veya web formunuzu koyunuz.
4. Sosyal Medyanın Gücü
Landing Page veya Web Formunuz, buralar sizlerin e-mail listesi oluşturması
için altın kaynak pozisyonunda. Sosyal medya pazarlamasının gücüne inanarak
Landing Page veya Web Formunuz' u sosyal medya kanallarında sık sık paylaşın ve
insanların e-postalarını sizlere bırakması için onları harekete geçirin.
5. Yalnızca Satış Odaklı Olmayın
Unutmayın, e-mail pazarlaması müşteri veya karşıdaki insanlar ile kurulmuş
en sıcak bağlardan birisidir. Sadece satış sürecinde veya başvuru süreçlerinde
mail kampanylarını oluşturursanız aranızdaki sıcak bağ ortadan kalkacak ve bir
süre sonra listenizden çıkmak isteyen insanlar olacaktır. Bu nedenle asla özel
günleri atlamayın ve bu özel günlerde listenize mutlaka mail kampanyaları
oluşturun.
6. İzinli E-Posta Listeleri
Fatura kestiğiniz her müşterinin mutlaka e-mail adresini alın. Bunun için
kendisine kestiğiniz faturanın bir formunu da e-posta yolu ile atacağınızı
bildirebilirsiniz. 6563 sayılı elektronik ticaret düzenleme kanunu'na göre,
ticari ilişkiniz bulunan insanlardan yeniden izin almanıza gerek
bulunmamaktadır.
7. Düzenli E-Mailler
Kargo, fatura veya güncellemeler gibi düzenli olarak yolladığınız
maillerinizin sonuna mutlaka "Web formu" ekleyin. İnsanlar size
farklı bir e-postasını bırakmak isteyebilir.
8. E-Mail Vermeleri İçin Kampanyalar
İnsanların sizlere e-postlarını vermeleri için mutlaka "Sosyal
Medya" veya "Google" üzerinden reklam kampanyaları oluşturun.
Unutmayın, e-postlarını toplayamadığınız her insana ulaşmak için tekrar tekrar
bu kanallara para vermek zorunda kalabilir ve geridönüşlerinden memnun kalmayabilirsiniz.
9. Facebook & Web Formu
Markanız için bir facebook sayfanız bulunuyorsa, web formunuzu mutlaka
facebook sayfanıza ekleyin. Bu sayede insanlar Facebook'tan çıkış yapmadan
e-postasını sizlerle paylaşabilir ve bu onlar için kolaylık sayılabilir.
Unutmayın ! Nereden geldiğini bildiğiniz az bir kitle size daha fazla geri
dönüşüm sağlayacak ve etkili bir kampanya oluşturmanızı sağlayacak. Bir kez
aldığınız e-mail ile aynı kişiye çok daha ucuza pazarlama kampanyası üretmek
yadsınamaz ve harika bir oluşumdur.
Uzun soluklu bir kampanya süreci olmasına rağmen e-posta pazarlaması
günümüzde en etkili pazarlama araçlarından birisidir.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder