14 Ekim 2018 Pazar

SEO Nedir ? | Web Sitesi Trafiği Nasıl Artırılır ?

Merhabalar, bugün "Dijital Pazarlama Yazı Seri" sinin 3. yazısı ve dijital pazarlamanın temeli olan web sitesi trafiğinin nasıl arttırılabileceği üzerinde duracağız. Web sitesi trafiği Organik ve İnorganik olarak aslında iki farklı biçimde arttırılabilir. Bunları da ikiye ayırarak bugunki yazımızda organik büyüme ve SEO' dan bahsedeceğim.

SEO'nun ne olduğundan başlayalım isterseniz;

"SEO" (Search Engine Optimization), kısaltmasıdır. Arama motorları SEO işlemleri ile web sitelerini daha kolay bir şekilde taraması için yapılan teknik kriter düzenlemeleridir. (Search Engine Optimization) Türkçe de Arama Motoru Optimizasyonu demektir.


"SEO", bir web sitesi hakkında arama motorları için yapılan tüm iyileştirme çalışmaları olarak tanımalanbilir. Arama Motoru Optimizasyonu yani SEO ile amaç web sitesinin değerini artırarak arama motorunda daha üst sıralara çıkması ve dolayısıyla site ziyaretçi sayısının artırılmasıdır.
Site Trafik Arttırma

Bazılarını kendiniz de kolayca uygulayabileceğiniz basit SEO taktikleri ile site trafiğnizi epeyce arttırabilir ve müşterilerinize ulaşmak için reklam maliyetlerinden kısabilirsiniz. Kodlarınıza ya da site organizasyonunuza yapacağınız ufak dokunuşlar bile arama motorlarının hedeflerinizi ve sizi arama sonuç sayfalarında hangi düzeyde göstermesi gerektiğini daha iyi anlamasına yardımcı olur. SEO'nun temel hedefi arama motorlarında daha rahat görünebilir bir sitenizin olması ve üst sıralarda yer alabilmeniz.

Ufak bir istatisik ile arama motorlarında üst sıralarda çıkmanın önemi; arama motorlarında herhangi bir bilgi arayan insanların sadece %12 si mecbur kalmadığı sürece 2. sayfadaki siteleri kontrol ediyor.

İşte Web sitenize uygulayarak arama motorlarında üst sıralarda yer almanızı sağlayacak SEO taktikleri.

1. Anahtar Kelimeler

Anahtar Kelimeler (Keywords), sizlerin arama motorlarında bulunmanızı kolaylaştırır. Site içerisinde kullandığınız kelimeler sayesinde arama motorları sizin sitenizin içeriğine göre aramayı yapanlara sizleri önerir ve üst sıralarda yer almanızı kolaylaştıran en önemli SEO taktiklerindendir.
Sitenizin içeriğinde pek çok Anahtar Kelime (Keywords) bulunmasını tavsiye ederim. Kelimelerin kullanımı abartılmadığı sürece arama motorları sizlere üst sıralarda yer verecektir.


2. Anahtar Kelimelerle Beraber İçeriğe Kalitesine Önem Verin

Arama motoru optimizasyonu anahtar kelimeler ve bu kelimelerin sıklığıyla beraber içeriğin kalitesi ve faydasıyla da epeyce ilgilidir. Google, içeriğinizi sistem için değil kullanıcınız için hazırlamanız gerektiğini söylüyor. İçeriğin sadece anahtar kelimelerle ilgili olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsanız. Faydalı içerik her şeyden önemlidir, içeriklerinizi oluştururken elbette anahtar kelimelerinizi metinlerinize ve resimlerinize ekleyin ancak sıklığına dikkat edin okuyucunun empatisini çekmemeye çalışın ve onlara bir şeyler katmaya ve dönüşüm sağlamaya çalıştığınızı asla unutmayın.


3. Sitenizi Analiz Edin.

Sitenizi analiz ederek müşterilerinizin dönüşüm oranlarına ve sitenize geldikleri yerleri takip ederek eksik veya doğru yaptığınız yerleri bulabilir kendinize daha detaylı bir yol haritası çizebilirsiniz.

Daha detaylı bilgiyi buradan sağlayabilirsiniz.

SEO

4. Meta Tanımlama Etiketlerini Mutlaka Kullanın.

Modern arama motoru algoritmaları artık meta etiketlerinde bulunan anahtar kelimeleri dikkate almıyor. Fakat meta tanımlama etiketleri halen etkinliğini koruyor ve sizi üst sıralara taşımak için büyük bir güç ifade etmiyor ancak;
Meta tanımlama etiketleri arama motoru sonuç sayfalarında gösterildiği için tıklanma oranınızı epeyce arttıracaktır.


5. İçerik

İçerik, içerik, içerik....

Epeyce süredir içerik pazarlamasının önemi hakkında seminerler ve eğitimler düzenleniyor, ben de epey süredir söylüyorum. İçerik her şeyin kralıdır. Başladığı yerdir. Kendinizi sık sık yenilemeli, trendlere uygun içerikler ve anahtar kelimeler yazmalısınız. Sitenizi güncel tutmalı bir koyduğunuz içeriği 6 ay sitenizde tutmamalı belirli ve kısa periyodik aralarla değiştirmelisiniz. Elbette blog pazarlamasının önemi de ortaya çıkıyor. ( İlerleyen yazılarımda blog pazarlamasına değineceğim. )


6. Mobil Uyum.

Responsive tasarım, yani web sitenizin yerleşiminin kullanıcının ekran boyutuna uygun şekilde uyarlanmasıdır. Bu teknik SEO'nun temel prensipleri arasında yer almakla beraber günümüzde gelişen teknoloji pazarında pek çok farklı ekran boyutu ve operasyon yönetici sistemiyle karşı karşıyayız. Arama motorlarının sizlerden beklediği en önemli şey ise teknolojik her alette sitenizin görünümünün tam anlamıyla harika olması. Mobil telefonlar, akıllı telefonlar, tabletler ve daha fazlası... Bu ekran boyutlarının ve işletim sistemlerinin hepsiyle dost olmalı ve sitenizi uyarlamalısınız.

Mobil Uyum

7.  Site Hızınız.

Yanlış duymadınız. Sitenizin açılma veya sayfalar arasında gezinme hızınız ne kadar iyiyse o kadar üst sırada yer alma şansınız ortaya çıkıyor. Arama motorlarının bir diğer baktığı durum ise sitenizin açılma hızı ve bu açılma hızı ne kadar yavaş ise sizleri 1. sayfadan ve en tepeden o kadar uzak tutmaktadır. Bu nedenle teknik altyapınızı iyi hazırlayın ve site hızınızı elinizden geldiğince artırmaya yönelik çalışmalar yürütün.


BONUS ! Backlink

Elbette Backlinkten blog pazarlaması ve sosyal medya pazarlaması başlıklarında yeniden bahsedeceğim ancak sitenizin trafiğini artırmanın daha kolay ve hızlı bir yöntemi olan backlink'i unutmamak gerekir. Backlink için sektörünüzün devlerini seçmeli ve onların bloglarında kendinize bir şekilde yer edinmeli veya onlarla röpörtaj, görüşme veya influencer pazarlaması gibi pazarlama methodlarına ortak etmelisiniz.


Web sitesi trafiği dijital pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. Bir çok pazarlama methodu aslında web sitesinde trafiğinizi arttırmak için bulunmaktadır. SEO dışında da elbette pek çok ücretsiz ve eforlu web sitesi artırma yolu bulunmaktadır ancak en verimlisinin SEO olabileceğinden net bir şekilde emin olabilirsiniz.

Bana göre dijital pazarlamanın teknik tarafı tamamen SEO ile başlar. SEO konusunda ne kadar uzmanlaşırsanız özellikle blog pazarlama ve sosyal medya pazarlaması konusunda bir o kadar hızlı aksiyon alırsınız bu nedenle SEO uyumlarınızı ve profesyonelliğinizi tamamlamadan özellikle sosyal medya ve blog pazarlamasına geçmemenizi öneririm.

Bir sonraki yazımızda "SEM" ( Search Enginee Marketing ) yani arama motoru pazarlamasından bahsedeceğiz.

Ancak Unutmayın. İyi bir SEO, sizi büyük bir SEM masrafından kurtaracak ve şirketinizin organik büyümesine katkı sağlayacaktır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Geleneksel Reklamlar OUT | Dijital Reklamlar IN

Özellikle 2014 yılından bu yana Dijital Reklamların yükselişi yıkıcı bir kuvvetle gelmekte. Geleneksel reklamların önüne geçmeye başlayan Di...