Merhabalar, bugün "Dijital Pazarlama Yazı Seri" sinin 3. yazısı
ve dijital pazarlamanın temeli olan web sitesi trafiğinin nasıl
arttırılabileceği üzerinde duracağız. Web sitesi trafiği Organik ve İnorganik
olarak aslında iki farklı biçimde arttırılabilir. Bunları da ikiye ayırarak
bugunki yazımızda organik büyüme ve SEO' dan bahsedeceğim.
SEO'nun ne olduğundan başlayalım isterseniz;
"SEO" (Search Engine Optimization), kısaltmasıdır. Arama
motorları SEO işlemleri ile web sitelerini daha kolay bir şekilde taraması için
yapılan teknik kriter düzenlemeleridir. (Search Engine Optimization) Türkçe de
Arama Motoru Optimizasyonu demektir.
"SEO", bir web sitesi hakkında arama motorları için
yapılan tüm iyileştirme çalışmaları olarak tanımalanbilir. Arama Motoru
Optimizasyonu yani SEO ile amaç web sitesinin değerini artırarak arama
motorunda daha üst sıralara çıkması ve dolayısıyla site ziyaretçi sayısının
artırılmasıdır.
![]() |
| Site Trafik Arttırma |
Bazılarını kendiniz de kolayca uygulayabileceğiniz basit SEO taktikleri ile
site trafiğnizi epeyce arttırabilir ve müşterilerinize ulaşmak için reklam
maliyetlerinden kısabilirsiniz. Kodlarınıza ya da site organizasyonunuza
yapacağınız ufak dokunuşlar bile arama motorlarının hedeflerinizi
ve sizi arama sonuç sayfalarında hangi düzeyde göstermesi gerektiğini daha iyi
anlamasına yardımcı olur. SEO'nun temel hedefi arama motorlarında daha
rahat görünebilir bir sitenizin olması ve üst sıralarda yer alabilmeniz.
Ufak bir istatisik ile arama motorlarında üst sıralarda çıkmanın önemi; arama motorlarında herhangi bir bilgi arayan insanların sadece %12 si mecbur kalmadığı sürece 2. sayfadaki siteleri kontrol ediyor.
İşte Web sitenize uygulayarak arama
motorlarında üst sıralarda yer almanızı sağlayacak SEO taktikleri.
1. Anahtar Kelimeler
Anahtar Kelimeler (Keywords), sizlerin arama motorlarında bulunmanızı
kolaylaştırır. Site içerisinde kullandığınız kelimeler sayesinde arama
motorları sizin sitenizin içeriğine göre aramayı yapanlara sizleri önerir ve
üst sıralarda yer almanızı kolaylaştıran en önemli SEO taktiklerindendir.
Sitenizin içeriğinde pek çok Anahtar Kelime (Keywords) bulunmasını tavsiye
ederim. Kelimelerin kullanımı abartılmadığı sürece arama motorları sizlere üst
sıralarda yer verecektir.
2. Anahtar Kelimelerle Beraber İçeriğe Kalitesine Önem Verin
Arama motoru optimizasyonu anahtar kelimeler ve bu kelimelerin sıklığıyla
beraber içeriğin kalitesi ve faydasıyla da epeyce ilgilidir. Google,
içeriğinizi sistem için değil kullanıcınız için hazırlamanız gerektiğini
söylüyor. İçeriğin sadece anahtar kelimelerle ilgili olduğunu düşünüyorsanız
yanılıyorsanız. Faydalı içerik her şeyden önemlidir, içeriklerinizi oluştururken
elbette anahtar kelimelerinizi metinlerinize ve resimlerinize ekleyin ancak
sıklığına dikkat edin okuyucunun empatisini çekmemeye çalışın ve onlara bir
şeyler katmaya ve dönüşüm sağlamaya çalıştığınızı asla unutmayın.
3. Sitenizi Analiz Edin.
Sitenizi analiz ederek müşterilerinizin dönüşüm oranlarına ve sitenize
geldikleri yerleri takip ederek eksik veya doğru yaptığınız yerleri bulabilir
kendinize daha detaylı bir yol haritası çizebilirsiniz.
Daha detaylı bilgiyi buradan sağlayabilirsiniz.
![]() |
| SEO |
4. Meta Tanımlama Etiketlerini Mutlaka Kullanın.
Modern arama motoru algoritmaları artık meta etiketlerinde bulunan anahtar
kelimeleri dikkate almıyor. Fakat meta tanımlama etiketleri halen etkinliğini
koruyor ve sizi üst sıralara taşımak için büyük bir güç ifade etmiyor ancak;
Meta tanımlama etiketleri arama motoru sonuç sayfalarında gösterildiği için
tıklanma oranınızı epeyce arttıracaktır.
5. İçerik
İçerik, içerik, içerik....
Epeyce süredir içerik pazarlamasının önemi hakkında seminerler ve eğitimler
düzenleniyor, ben de epey süredir söylüyorum. İçerik her şeyin kralıdır.
Başladığı yerdir. Kendinizi sık sık yenilemeli, trendlere uygun içerikler ve
anahtar kelimeler yazmalısınız. Sitenizi güncel tutmalı bir koyduğunuz içeriği
6 ay sitenizde tutmamalı belirli ve kısa periyodik aralarla değiştirmelisiniz.
Elbette blog pazarlamasının önemi de ortaya çıkıyor. ( İlerleyen yazılarımda
blog pazarlamasına değineceğim. )
6. Mobil Uyum.
Responsive tasarım, yani web sitenizin yerleşiminin kullanıcının ekran
boyutuna uygun şekilde uyarlanmasıdır. Bu teknik SEO'nun temel prensipleri
arasında yer almakla beraber günümüzde gelişen teknoloji pazarında pek çok
farklı ekran boyutu ve operasyon yönetici sistemiyle karşı karşıyayız. Arama
motorlarının sizlerden beklediği en önemli şey ise teknolojik her alette
sitenizin görünümünün tam anlamıyla harika olması. Mobil telefonlar, akıllı
telefonlar, tabletler ve daha fazlası... Bu ekran boyutlarının ve işletim
sistemlerinin hepsiyle dost olmalı ve sitenizi uyarlamalısınız.
![]() |
| Mobil Uyum |
7. Site Hızınız.
Yanlış duymadınız. Sitenizin açılma veya sayfalar arasında gezinme hızınız
ne kadar iyiyse o kadar üst sırada yer alma şansınız ortaya çıkıyor. Arama
motorlarının bir diğer baktığı durum ise sitenizin açılma hızı ve bu açılma
hızı ne kadar yavaş ise sizleri 1. sayfadan ve en tepeden o kadar uzak
tutmaktadır. Bu nedenle teknik altyapınızı iyi hazırlayın ve site hızınızı
elinizden geldiğince artırmaya yönelik çalışmalar yürütün.
BONUS ! Backlink
Elbette Backlinkten blog pazarlaması ve sosyal medya pazarlaması
başlıklarında yeniden bahsedeceğim ancak sitenizin trafiğini artırmanın daha
kolay ve hızlı bir yöntemi olan backlink'i unutmamak gerekir. Backlink için
sektörünüzün devlerini seçmeli ve onların bloglarında kendinize bir şekilde yer
edinmeli veya onlarla röpörtaj, görüşme veya influencer pazarlaması gibi
pazarlama methodlarına ortak etmelisiniz.
Web sitesi trafiği dijital pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. Bir çok
pazarlama methodu aslında web sitesinde trafiğinizi arttırmak için bulunmaktadır.
SEO dışında da elbette pek çok ücretsiz ve eforlu web sitesi artırma yolu
bulunmaktadır ancak en verimlisinin SEO olabileceğinden net bir şekilde emin
olabilirsiniz.
Bana göre dijital pazarlamanın teknik tarafı tamamen SEO ile başlar. SEO
konusunda ne kadar uzmanlaşırsanız özellikle blog pazarlama ve sosyal medya
pazarlaması konusunda bir o kadar hızlı aksiyon alırsınız bu nedenle SEO
uyumlarınızı ve profesyonelliğinizi tamamlamadan özellikle sosyal medya ve blog
pazarlamasına geçmemenizi öneririm.
Bir sonraki yazımızda "SEM" ( Search Enginee
Marketing ) yani arama motoru pazarlamasından bahsedeceğiz.
Ancak Unutmayın. İyi bir SEO, sizi büyük bir SEM masrafından kurtaracak ve
şirketinizin organik büyümesine katkı sağlayacaktır.



Hiç yorum yok:
Yorum Gönder