23 Ekim 2018 Salı

Girişimciliğin 7 Altın Kuralı

Herkes girişimci olmak için çabalıyor uzunca süredir. Özellikle önümüzdeki 10 yıl içerisinde girişim sayısındaki artış hızının 16 kat artması bekleniyor. Dünya'da yeni ekonomik modelleri gelişmekte ve teknolojinin gelişimi ile birlikte bu modelleri startuplar kurgulayacak ve uygulayacaklar.
Elbette en büyük temennimiz Türkiye başta olmak üzere tüm dünyada girişim ve girişimci sayısının artması. 

Girişimcilik aslında her zaman bir startup CEO su olmak veya Startup kurmak - kurucu ortağı olmak değildir. Girişimci olmak demek girişimcilik kültürünü hayatınızın temeline oturtmak ve girişimci gibi davranabilmektir. Aynı zamanda Girişimcilik bilgisinin genel geçer bir olgu olmadığını da söylemek gerekiyor. Bu bilgilerinizi teknokentler, üniversiteler, danışmanlık firmaları, mentorluklar, kuluçka merkezleri ve hatta kurumsal firmaların içinde dahi kullanabilir ve kendinize kariyer planlamaları yaratabilirsiniz. Özellikle günümüzde devlet desteklerinin de artmış olması girişimcilik bilgisinin ön plana çıkmasında büyük bir katkı yaratmaktadır.

Peki gelelim herkes girişimci olabilir mi olgusuna? Elbette herkes girişimci olamaz, olmamalı da. Peki girişimci olmak için nelere ihtiyacımız var ? Hangi alanlara hakim olmalı veya hangi kişisel özelliklere veya karakterlere sahip olmamız gerekiyor ? ve de bu özellikleri hangi açılardan kullanacağız ? 


1. Sorgulayın | Merak Edin

Sorgulamak ve Merak Girişmciliğin Temeli
Girişimciliğin temelinde sorunlara çözüm üretmek ve inovatiflik söz konusudur. Bir girişimci hemen her an etrafında gerçekleşen her şeyi sorgulamalı, merak etmelidir. Olumlu yönler ve olumsuz yönlerini tartmalı ve kafasında sorunları hızlıca detaylandırmalıdır. Sorunların temeline inmek girişimciler için alışılagelmiş bir şey olsa da bazen sorunları yüzeysel olarak ele almalı sadece merak etme noktasında bırakmalıdır. Bu nedenle etrafınızda gelişen her aksiyonu sorgulayın, merak edin veya araştırın. 





2. Ortaklarınızı İyi Seçin.

Her zaman her yerde bahsediyorum ortağınızı iyi seçin, aynı vizyoner yapıya, aynı amaçlara ve aynı olgulara sahip olduğunuz ve profesyonelliği hiç bir zaman elden bırakmayacağınız, size ve projeye inancı tam olan insanlarla çalışın. Ancak bunun yanında farklı düşünce yapısı, farklı kültür ve farklı sektörlere hakim insanlar ile ortaklık yapısı oluşturmaya özen gösterin. Açığınızı kapatabilecek insanlar ile çalışın, hırslı, azimli ve başarı odaklı olmasının yanında 


3. Başarısızlığı Dert Etmeyin.

Başarısızlık

Başarısız olmaktan korkmayın. Aksine eğer başarısızsanız bu durumdan korkun, çok daha büyük bir yere çakılma sizleri bekliyor demektir. Girişimcilik karakterinde, projeyi kaybedin ama bildiklerinizi kaybetmeyin, felsefesini benimsemelisizin. Know-How dediğimiz olguyu iyi temeller üzerine atın ve unutmayın elbet başaracak bir yol yaratacaksınız.






4. Aynı İşi Yapanlara Aldırmayın

Girişim camiasının en büyük sorunu ise, sizin ile aynı değer önerisine sahip işi yapan veya yapmış olan insanları örnek veya rol model olarak almak. Sizler kendi çözümlerinizi ürettiniz, kendi anketlerinizi ve ölçümlerinizi oluşturdunuz. Artık onlardan bir farkınız var. Bu farkınızı ortaya koyun ve bu dakikadan sonra diğerleri sizi rol model olarak hesap etsinler. 



5. Başarınız Yatırım İle Ölçümlenmeyecek.

Yatırım
Girişimcilerin en büyük hayali harika yatırımlar alıp, şirketlerini çok büyütmek ve çok iyi paralara satmaktır. Ancak şunu hiç bir zaman unutmayın, bu işi yaparken elbette kazanacağınız paraları veya alacağınız yatırımları düşünmek zorundasınız ancak alt sıralarda yer almalı. İlk düşünmeniz gereken nokta, sorundan etkilenenlere sağladığınız fayda, sürdürülebilir bir proje ve ticarileşebilir bir ürün. Bunlar aslında sizleri başarılı kılacak önemli triklerdir. Yatırım almadan milyon dolarlık satışlara ulaşan pek çok firma ve girişimci tanıyorum. Söyledikleri ilk şey ise, gerçekten sürdürülebilir ve faydalı projeler ortaya koydukları için şuan bu durumdalar.


6. Derdinizi Anlatmayı İyi Becerin.

Girişimcilerin en çok sıkıntı çektikleri nokta, projelerini veya dertlerini gerçekten iyi bir şekilde karşı tarafa aktaramıyor olmaları. Önce kendi çevresine sonra müşterilere ve sonra da yatırımcılara... hepsinde farklı noktalarda çuvallıyorlar. Sürekli kafanızdaki fikri birine anlatmak mecburiyetindesiniz, bu işi yalap şalap yapmamalı ve kaliteli bir şekilde karşı tarafa aktarmalısınız. Yemeğin tadından önce görünüşü sizi etkiler. Bu nedenle işinizi en basit ve en faydalı şekilde karşı tarafa izah edemiyorsanız bu işe hiç girişmeyin. Çünkü satış yaparken veya yatırım alırken bunu zorluklarını epeyce yaşarsınız. Sürekli bu anlatımı deneyimleyin ve tecrübe edin.


7. Analitik Düşünün, Sosyal Hareket Edin. 

Bir girişimci elbette pek çok teknik bilgiye hakim olmalı. Teknik diyince aklınıza hemen mühendislik gelmesin, dijital pazarlama veya finans da teknik bilgiler arasına girmektedir. Elbette bir girişimci iyi bir girişim kurmak veya girişim bilgisini farklı yerlerde kullanabilmek için teknik bilgilere sahip olmalı ama bir girişimcide aranan diğer özellikler ise Sosyal Zeka'dır. Empati kurabilme yeteneği, anket oluşturabilme, kriz altında çalışabilme, zaman yönetimi, akıcı ve etkileyici konuşma... listeyi epey daha uzatabiliriz
( ilerleyen zamanlarda bu özellikler ile ilgili yeni bir blog yazacağım. )
Ancak temel olarak şunu söyleyebiliriz ki, girişimciler temel olarak sosyallikleriyle öne çıkmalı teknik bilgileri ile kendilerini desteklemelilerdir.

Bu 7 kuralı kendi tecrübe ve birikimlerim ile oluşturdum, eklemek istedikleriniz olursa yorumlarınızı beklemekteyim



Sosyal Medyadan Beni Takip Etmek İçin;

Mail

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Geleneksel Reklamlar OUT | Dijital Reklamlar IN

Özellikle 2014 yılından bu yana Dijital Reklamların yükselişi yıkıcı bir kuvvetle gelmekte. Geleneksel reklamların önüne geçmeye başlayan Di...