Herkes girişimci olmak için çabalıyor uzunca süredir. Özellikle
önümüzdeki 10 yıl içerisinde girişim sayısındaki artış hızının 16 kat artması
bekleniyor. Dünya'da yeni ekonomik modelleri gelişmekte ve teknolojinin
gelişimi ile birlikte bu modelleri startuplar kurgulayacak ve uygulayacaklar.
Elbette en büyük temennimiz Türkiye başta olmak üzere tüm dünyada girişim ve girişimci sayısının artması.
Elbette en büyük temennimiz Türkiye başta olmak üzere tüm dünyada girişim ve girişimci sayısının artması.
Girişimcilik aslında her zaman bir startup CEO su olmak veya
Startup kurmak - kurucu ortağı olmak değildir. Girişimci olmak demek
girişimcilik kültürünü hayatınızın temeline oturtmak ve girişimci gibi
davranabilmektir. Aynı zamanda Girişimcilik bilgisinin genel geçer bir olgu
olmadığını da söylemek gerekiyor. Bu bilgilerinizi teknokentler, üniversiteler,
danışmanlık firmaları, mentorluklar, kuluçka merkezleri ve hatta kurumsal
firmaların içinde dahi kullanabilir ve kendinize kariyer planlamaları
yaratabilirsiniz. Özellikle günümüzde devlet desteklerinin de artmış olması
girişimcilik bilgisinin ön plana çıkmasında büyük bir katkı yaratmaktadır.
Peki gelelim herkes girişimci olabilir mi olgusuna? Elbette herkes girişimci olamaz, olmamalı da. Peki girişimci olmak için nelere ihtiyacımız var ? Hangi alanlara hakim olmalı veya hangi kişisel özelliklere veya karakterlere sahip olmamız gerekiyor ? ve de bu özellikleri hangi açılardan kullanacağız ?
Peki gelelim herkes girişimci olabilir mi olgusuna? Elbette herkes girişimci olamaz, olmamalı da. Peki girişimci olmak için nelere ihtiyacımız var ? Hangi alanlara hakim olmalı veya hangi kişisel özelliklere veya karakterlere sahip olmamız gerekiyor ? ve de bu özellikleri hangi açılardan kullanacağız ?
1. Sorgulayın | Merak Edin
![]() |
| Sorgulamak ve Merak Girişmciliğin Temeli |
Girişimciliğin temelinde sorunlara çözüm üretmek ve inovatiflik
söz konusudur. Bir girişimci hemen her an etrafında gerçekleşen her şeyi
sorgulamalı, merak etmelidir. Olumlu yönler ve olumsuz yönlerini tartmalı ve
kafasında sorunları hızlıca detaylandırmalıdır. Sorunların temeline inmek
girişimciler için alışılagelmiş bir şey olsa da bazen sorunları yüzeysel olarak
ele almalı sadece merak etme noktasında bırakmalıdır. Bu nedenle etrafınızda
gelişen her aksiyonu sorgulayın, merak edin veya araştırın.
2. Ortaklarınızı İyi Seçin.
Her zaman her yerde bahsediyorum ortağınızı iyi seçin, aynı
vizyoner yapıya, aynı amaçlara ve aynı olgulara sahip olduğunuz ve
profesyonelliği hiç bir zaman elden bırakmayacağınız, size ve projeye inancı
tam olan insanlarla çalışın. Ancak bunun yanında farklı düşünce yapısı, farklı
kültür ve farklı sektörlere hakim insanlar ile ortaklık yapısı oluşturmaya özen
gösterin. Açığınızı kapatabilecek insanlar ile çalışın, hırslı, azimli ve
başarı odaklı olmasının yanında
3. Başarısızlığı Dert Etmeyin.
![]() |
| Başarısızlık |
Başarısız olmaktan korkmayın. Aksine eğer başarısızsanız bu
durumdan korkun, çok daha büyük bir yere çakılma sizleri bekliyor demektir.
Girişimcilik karakterinde, projeyi kaybedin ama bildiklerinizi kaybetmeyin,
felsefesini benimsemelisizin. Know-How dediğimiz olguyu iyi temeller üzerine
atın ve unutmayın elbet başaracak bir yol yaratacaksınız.
4. Aynı İşi Yapanlara Aldırmayın
Girişim camiasının en büyük sorunu ise, sizin ile aynı değer
önerisine sahip işi yapan veya yapmış olan insanları örnek veya rol model
olarak almak. Sizler kendi çözümlerinizi ürettiniz, kendi anketlerinizi ve
ölçümlerinizi oluşturdunuz. Artık onlardan bir farkınız var. Bu farkınızı
ortaya koyun ve bu dakikadan sonra diğerleri sizi rol model olarak hesap
etsinler.
5. Başarınız Yatırım İle Ölçümlenmeyecek.
![]() |
| Yatırım |
Girişimcilerin en büyük hayali harika yatırımlar alıp,
şirketlerini çok büyütmek ve çok iyi paralara satmaktır. Ancak şunu hiç bir
zaman unutmayın, bu işi yaparken elbette kazanacağınız paraları veya alacağınız
yatırımları düşünmek zorundasınız ancak alt sıralarda yer almalı. İlk
düşünmeniz gereken nokta, sorundan etkilenenlere sağladığınız fayda,
sürdürülebilir bir proje ve ticarileşebilir bir ürün. Bunlar aslında sizleri
başarılı kılacak önemli triklerdir. Yatırım almadan milyon dolarlık satışlara
ulaşan pek çok firma ve girişimci tanıyorum. Söyledikleri ilk şey ise,
gerçekten sürdürülebilir ve faydalı projeler ortaya koydukları için şuan bu
durumdalar.
6. Derdinizi Anlatmayı İyi Becerin.
Girişimcilerin en çok sıkıntı çektikleri nokta, projelerini veya
dertlerini gerçekten iyi bir şekilde karşı tarafa aktaramıyor olmaları. Önce
kendi çevresine sonra müşterilere ve sonra da yatırımcılara... hepsinde farklı
noktalarda çuvallıyorlar. Sürekli kafanızdaki fikri birine anlatmak
mecburiyetindesiniz, bu işi yalap şalap yapmamalı ve kaliteli bir şekilde karşı
tarafa aktarmalısınız. Yemeğin tadından önce görünüşü sizi etkiler. Bu nedenle
işinizi en basit ve en faydalı şekilde karşı tarafa izah edemiyorsanız bu işe
hiç girişmeyin. Çünkü satış yaparken veya yatırım alırken bunu zorluklarını
epeyce yaşarsınız. Sürekli bu anlatımı deneyimleyin ve tecrübe edin.
7. Analitik Düşünün, Sosyal Hareket Edin.
Bir girişimci elbette pek çok teknik bilgiye hakim olmalı. Teknik
diyince aklınıza hemen mühendislik gelmesin, dijital pazarlama veya finans da
teknik bilgiler arasına girmektedir. Elbette bir girişimci iyi bir girişim
kurmak veya girişim bilgisini farklı yerlerde kullanabilmek için teknik
bilgilere sahip olmalı ama bir girişimcide aranan diğer özellikler ise Sosyal
Zeka'dır. Empati kurabilme yeteneği, anket oluşturabilme, kriz altında
çalışabilme, zaman yönetimi, akıcı ve etkileyici konuşma... listeyi epey daha
uzatabiliriz
( ilerleyen zamanlarda bu özellikler ile ilgili yeni bir blog yazacağım. )
( ilerleyen zamanlarda bu özellikler ile ilgili yeni bir blog yazacağım. )
Ancak temel olarak şunu söyleyebiliriz ki, girişimciler temel
olarak sosyallikleriyle öne çıkmalı teknik bilgileri ile kendilerini
desteklemelilerdir.
Bu 7 kuralı kendi tecrübe ve birikimlerim ile oluşturdum, eklemek
istedikleriniz olursa yorumlarınızı beklemekteyim
Sosyal Medyadan Beni Takip Etmek İçin;
Mail



Hiç yorum yok:
Yorum Gönder