Son yılların en gözde hareketi; Girişimcilik. Zannedildiği gibi iyi bir maddi kaynak ve dikkat çekici bir ürün ile gerçekleşmiyor. Bir Startup'ı startup yapan aslında takımdır, bir girişimi girişim yapan aslında girişimcidir. Yıllar önce herhangi bir ürünü ortada olmayan bir çok girişimci günümüzde herkesin örnek aldığı bir startup'a sahip. Beraberinde bir çok sorumluluğu yanında getiren girişimcilik herkesin harcı olmuyor.
Girişimci olabilmek için bir çok sorumluluk alabilmek, finansal analizleme yapabilmek, ekip yönetimine hakim olmak, iş dünyasının stratejilerini özümsemiş olmak, planlama yapabiliyor olmak, tekniği iyi biliyor olmak... gibi uzayacak bir liste yapabilsek de, bir girişimin gerçekten başarılı olması için girişimcinin bazı kişisel özellikler de taşıyor olması gerekmekte. İşte o özellikler ;
Bir Girişimcide Bulunması Gereken 10 Özellik
1. Meraklı ve Araştırmacı Olmak
Girişimcilik serüveni sürekli öğrenmeye dayalı, gelişimin hiç bitmediği bir ortamdır. Gelişen teknolojik gelişmeler, trendler, sosyokültürel yapılar, siyasi stratejiler gibi bir çok alanda girişimcinin bilgi sahibi olması gerekir ve sadece eski bilgiler ile kalmaması bu bilgileri yenilemesi gerekir. Her gün bildiğiniz şeylerin üzerine bir şeyler katın. Bolca okuyun, çokça araştırın.
Unutmayın, bir girişimci "Her şeyden az, bir şeyden çok" bilgi sahibi olmalı.
2. Stres Yönetimi
Daha öncelerde de bahsettiğim üzere, girişimciliğin en büyük zorluklarından birisi yaşanılan strestir. Bu stresin tamamını girişimciler üzerlerinde toplarken, oluşan negatif algı ile birlikte özel hayatlarından gelebilecek herhangi bir negatif durum ile işler çığırından çıkabiliyor ve bir çok girişimci kafasını dinlemek için uzaklaşmak, projeyi bırakmak gibi düşüncelere kapılıyor ve hatta bu düşünceleri gerçekleştirebiliyor. Başlıktan da anlaşılacağı üzere girişimci bu stresleri iyi bir şekilde yönetip, sorunlarına çare bulabilmeli ve asla negatif etmenlerden etkilenip projesini aksatmamalı.
3. Girişimin Geleceğine İnanma
Başarlı bir girişimci ortaya attığı iş fikrine güvenmeli ve teknik analizler sonucu yapacakları işin gerçekten istedikleri noktaya gelebileceğine inanmalı. Fikre aşık olmamalı ancak kendine inanmalıdır. Günümüzde en büyük yanılmalar ise; girişimcilerin önüne koydukları zaman diliminde girişimlerini istedikleri yerlere getirmemeleri yüzünden projelerini bırakmaları ve startup macerlarına elveda demeleri yüzünden gerçekleşiyor. Halbuki, gerçekten kendinize ve koyduğunuz hedeflere inanırsanız eninde sonunda bu girişimin geleceğine inanmış olursunuz.
4. Motivasyon Yönetimi
Bir ite çalışırken sizi motive edecek onlarca şey varken aksine bir startupta sizlerin motivasyonunu düşürecek onlarca etken bulunmaktadır. Bu etkenler sizlerin motivasyonunuzu ve ilk günkü şevkinizi kırmasına izin vermemelisiniz. Girişiminize ve kendinize inanın. Hem girişiminizi hem kendinizi sürekli geliştirin. Öğrendiğiniz her bilgiyi bir kenara not edin ve bir gün bunları kullanabileceğinizi unutmayın. Bir gün "Ben Demiştim" diyeceğiniz günü bekleyin ve bu beklediğiniz gün için çalışın.
5. Risk Almayı Bilme
Girişimin hayata geçebilmesi için sadece fikrin olması asla yeterli değildir. Bu fikri destekleyecek bir finansman modeline ihtiyaç duyarsınız. Finansamansız yola çıkmaya çalışırsanız başlı başına bir projeyi suya atmış olursunuz.
Bu nedenle iyi bir girişimci finansal seçeneklerini iyi bir şekilde analiz edip, en doğrusunu seçmeli ve bu anlamda risk almaktan asla kaçınmamalıdır. Girişimciliğin temelinde yatan risk, başarı odağınıza koymanız gereken bir sistem ve büyük başarıların tetikleyicisi olmaktadır.
Tabi ki de risk alırken iyi bir analiz yapmalı ve gereksiz risklerden kaçınmalısınız. ( ilerleyen yazılarımızda risk analizine değineceğim. )
6. İkna Kabiliyeti
İyi bir girişimci, aynı zamanda iyi bir satıcıdır. Ancak ikna kabiliyeti artık günümüzde sadece satışlarda değil, partnerlik anlaşmaları, yatırım süreçlerinin yönetimi, ekibin büyütülmesi gibi bir çok alanda girişimcilerin işlerini kolaylaştırıyor ve aynı zamanda girişimcilere güven aşılamaktadır. Bu nedenle ikna kabiliyetinizi geliştirebileceğiniz çalışmalar yapmalı ve manipülasyon yeteneğinizi geliştirmelisiniz.
7. Hatalardan Ders Çıkarabilmek
Girişimcilik aslında başlına başına bir "Hata Bulutu" olarak tanımlanabilir. Bir çok teorik bilgi, bir çok teknik bilgi, olağanüstü ürünler ortaya çıksa da; hiç bir zaman hata yapmadan yolda ilerleme gibi bir durumunuz olmayacaktır. Hatalardan ders çıkarmak girişimciliğin temelidir. Yaptığınız her hatayı detaylıca incelemelisiniz.
- Bu hatayı neden yaptım ? Yaparken hangi amaç ile yaptım ?
- Hata olduğunu nerede ve ne zaman anladım ? nerede ve ne zaman anlamalıydım ?
- Eğer başka bir şey yapsaydım, sonuçları ne olabilirdi ve şuan hangi konumda olabilirdim ?
Gibi soruları kendinize sorun ve hatalarınızı yol göstericiniz olarak kullanın.
8. Sorumluluk Bilinci
Bir girişimci ilk paragrafta da bahsetmiş olduğum gibi, şirketin hemen hemen tüm sorumluluklarını üzerine alıyor olacak. Ancak sadece şirket sorumluluklarını alsa iyi, satış, pazarlama, yeri gelecek yazılımsal, donanımsal, yasal, hukuki, finansal..... bir çok sorumluluğu üzerinize alacaksınız. Bu nedenle girişimcilerde bulunmsı gereken temel özelliklerden birisi de sorumluluk bilincidir. Sorumluluklar ile başa çıkabiliyor olmalı ve zamanınızı yeteri oranlarda bölmeli, her işe vakit ayırmalı önceliklerinizi iyi belirlemelisiniz. Önceliklerinizi belirleyebilmeniz ve zamanınızı daha etkili kullanmanız için bir önceki blogum olan "Öncelik Belirleme-Zaman Yönetimi" ne bakmanızı şiddetle tavsiye ederim.
9. Finansal Bilgi
Finansal bilgi dendiğinde aklınıza sakın, sermaye yönetimi, fon bulma çalışmaları, ön muhasebe gibi konular gelmesi.
Ne yazık ki bir çok girişimci finansal bilgi konusunda yetersizlik çekiyor ve ürününü kaça satması gerektiğini, müşterinin talebi doğrultusunda ayarlamayı beceremiyor ve bu süreç içerisinde hem zaman kaybediyor hem de maddi olarak zor duruma düşmeye başlıyor ve hatta bir çoğu yok olup gidiyor. Temel piyasalar ve esnek piyasalarda yol alabilmeniz için ürününüzü en doğru fiyatlandırma ile satmak durumundasınız. Bu fiyatlandırmayı belirlerken girişimcilerin usta bir finansçıyla çalışacak maddi güçleri olmadığı için kendileri bu sorunları halletmeleri gerekiyor. Ancak bu sorunları halletmeleri için belirli seviyede de olsa finansal bilgiye ihtiyaçları bulunuyor. Bu nedenle bütün girişimciler kendilerini öncelikle olarak temel ve esnel piyasalar üzerinde fiyatlandırma ve bütçe yönetimi konusunda geliştirmeliler.
10. ŞANS
Şans hayatta herkes tarafından farklı tanımlanabilir ancak bence, planlamadığımız iyi yada kötü olaylar bütünlemelerine "Şans" deriz. Kimilerinde iyi olaylar bütünlemeleri arka arkaya devam ederken, kimilerinde de Murphy Kanunları ağır basmakta ve kötü giden her şey daima kötü gitmeye devam etmektedir. Anlayacağınız benim tabirime göre İyi şans; Arka arkaya yaşanan iyi olaylar, kötü şans ise ; Arka arkaya yaşanan kötü olaylardır.
Girişimcilerin yollarında en çok ihityacı olacakları şeylerden bir tanesi ise arka arkaya gelebilecek iyi olaylar bütünü, yani ŞANS .
Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Geleneksel Reklamlar OUT | Dijital Reklamlar IN
Özellikle 2014 yılından bu yana Dijital Reklamların yükselişi yıkıcı bir kuvvetle gelmekte. Geleneksel reklamların önüne geçmeye başlayan Di...
-
En eski dijital pazarlama yollarından birisi olan E-posta pazarlamasının günümüzde ulaştığı hacim ve faydası sayılarla ifade edilemez boyu...
-
Girişimcilik için artılarınızı ve eksilerinizi değerlendirip, ilk adımları atmaya karar verdiniz. Sorun, gerçek sorun, sorunun kaynağı, sor...
-
İnternet yıllardır hayatımızın içinde yer alıyor. İnternete gelene kadar bir çok teknoloji ürünü hayatımızı epeyce değiştirdi, hem sosyokül...



Hiç yorum yok:
Yorum Gönder